dinsdag 20 april 2010

Yammie.....

Dit keer geen kaart, scrap lo of een andere creatieve uitspatting maar een lekker recept... Ga hem zo ook maken en hij is zo lekker. Ik heb hem wel aangepast omdat ik geen ansjovis lust...

Broccoli Taart.

Benodigdheden
+ Hamblokjes
+ 600 gr Broccoli in kleine stukjes gesneden
+ 2-3 tomaten in kleine stukjes gesneden
+ 2 uien in kleine stukjes gesneden
+ 1 pakje filodeeg
+ 5 eieren
+ 2 dl demi creme fraiche ( schijnt beter voor de lijn te zijn hihi)
+ 100 gram geraspte 30+ kaas
+ 1 eetlp olie

Bereiding
Breng een pan met water aan de kook, voeg iets zout toe en kook de broccoli 3 minuten mee en giet het daarna af. Verhit de olie in een wok en fruit de uitjes ongeveer drie minuten hierin voeg daarna de stukjes tomaat, broccoli en hamblokjes toe en verhit het nog even voor een minuut of drie. Bekleed een springvorm met de filodeeg. Klop de eieren los met de demi creme fraiche en voeg nog een beetje zout naar smaak toe. Doe het broccoli mengsel in de beklede springvorm en giet er het eiermengsel aan toe. Bestrooi het met de geraspte kaas en bak het vervolgens in drie kwartier gaar in een voorverwarmde oven op 200C. Baktijd verschilt per oven,

Eet smakelijk Peet

5 opmerkingen:

  1. Dat klinkt niet slecht, wat eet je daar dan bij? Brood,......??
    Smakelijk alvast.
    Groetjes
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik heb net gegeten maar, hier loopt het water toch echt wel van in mijn momd hoor jammie.... en smaakte hij ook ze lekker?

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij was weer yammie dames. Ik heb er dit keer niets bij gegeten ( strijd tegen de kilos hihi) maar zo ik wil er nog wel eens aardappelschijfjes door doen en geloof me dan heb je toch een hele maaltijd. Ik eet dan een kwart taart op ..liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt allemaal erg lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Petra

    Het klinkt allemaal lekker misschien ga ik het een keer proberen.
    Er staat iets op mijn blog voor je

    ger Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties te leze, zowel positief als negatief...bedankt voor je bezoekje en wie weet..tot snel..Liefs Peet