maandag 26 december 2011

Canvas

Vandaag is het petekind van Rob jarig en daar ben ik even voor aan de freubel geweest tussen de bedrijven door..
Ik had nog een canvasdoekje in de kast liggen en daar heb ik de randen eerst van geverft met een Paintdabber Peach Belinni, daarna heb ik er een stuk scrappapier opgeplakt ( van magnolia). De randen van het doek heb ik vervolgens met distress Black Soot bewerkt en wat delen van het papier met Cracklepaint Dried Marigold. Toen dit goed droog was ben ik er nog heel lichtjes met een Paintdabber Gold overheen gegaan om zo het goudkleurtje wat terug te laten komen.
De letters komen van het kruidvat vandaan en die heb ik eerst met een embossing mal door de cb gehaald, goud geverft met de Paintdabber en daarna bewerkt met Rub`n Buff Patina. De vlinder heb ik gemaakt door een paper butterfly lichtjes goud te verven met de Paintdabber en daarna nog een keer met de Distress Stain Walnut Stain. Daarna heb ik hem in de gesmolten Uteeh gedaan. Toen de vlinder nog wat warm was en de Uteeh nog was zacht heb ik de vlinder in model gebracht.
Dit is ook een Paper Butterfly en die heb ik eerst met Distress Stain Walnut Stain gekleurd, door de gesmolten Uteeh gehaald en daarna bewerkt met Rub`n Buff. Verder wat plaksteentjes van de Action gebruikt als lijfje. Aan de achterkant van het schilderij heb ik een kaart met inhoud verstopt en ook de achterkant heb ik wat opgepimpt maar vergeten om er een foto van de maken. Ga ik jullie nog een gezellige 2de kerstdag wensen...Knuf Peet

8 opmerkingen:

  1. Prachtig Peet!!! Mooie vlinder ook, wat leuk gedaan!
    En je swap cadeau is ook geweldig!
    Nog een fijne 2e kerstdag en groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk canvasje daar zal het petekindje van je man zeer zeker blij mee zijn.

    nog een fijne 2de kerstdag
    groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Petra .. wat zijn die vlinders ook mooi geworden met Utee. Ik wilde het van de week halen maar was uitverkocht. Had je toch mooi een excuus he om toch nog even te freubelen dit jaar haha.

    Nog een fijne dag ....

    Groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf!!!
    Fijne 2e kerstdag, liefs Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gaaf, fijne tweede kerstdag!
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi peet
    dit ziet er weer supergaaf uit en iets waar je heel blij van word als je zoiets mooi's krijgt!
    groetjes...corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo allemaal en natuurlijk ook jij Peet,

    Lobke is superblij met zo'n freubel"tante"
    Het geweldig mooie schilderij staat hier nu in de huiskamer te pronken.

    Lobke wil een mooi plekje op haar slaapkamer gaan zoeken zodat ze er nog heeeeel lang van kan genieten.
    Namens Lobke een groot dank je wel.
    Maar dat had ze straks al gezegd.

    Wij kunnen jullie verklappen dat die in werkelijkheid nog mooier is dan op de foto.

    groetjes,
    Anja ( en Lobke, maar die slaapt inmiddels)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gemaakt, jij ook fijne dagen. Wij gaan een paar daagjes de hort op, zoonlief heeft het huis opgeeist!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties te leze, zowel positief als negatief...bedankt voor je bezoekje en wie weet..tot snel..Liefs Peet