zondag 18 december 2011

" Plastic " Bloemen Van Papier..

Nee nee het is geen type fout. Ik was van de week weer even op reis door you-tube land en zag een leuk filmpje over bloemen. Ben momenteel erg in to de zelf gemaakte bloemen dus deze spraak me ook weer erg aan alleen... Ik had een meltpot nodig en die heb ik dus niet. Dat was mooi balen want nu kon ik nog niet gaan kijken of het leuk was en..dat Shrink Foil van Tim Holtz proberen. Zaterdag nacht kreeg ik een idee en...het werkt ook nog.. Ik heb het volgende uit de keukenkast gehaald...
Niet lachen maar ik heb een chocoladefondue gebruikt. Ik had die nog in de kast staan en deed er niets mee en nu ..zal die heel wat uren werk gaan verrichten alleen doe ik er geen chocolade in maar...
Uteeh...dikke embossingpoeder. Het enige nadeel waar ik nog geen oplossing voor heb is ...Hoe krijg ik het er weer uit? Maar aan de andere kant..ik gebruik alleen de Clear poeder dus in mijn geval kan het er in blijven zitten en als ik het weer nodig heb doe ik het weer verwarmen. Maar goed de plastic bloem...

Ik hoop dat het duidelijk te zien is want het was nogal donker toen ik de fotos maakte. Ik heb met de stanzen van Joy Bloemen gestanst, iets in model gevouwen en daarna stuk voor stuk in de gesmolten Uteeh gedaan. Goed uitlaten lekken en daarna op een plastic sheet gelegd om af te koelen. Met Glossy Accents heb ik de bloemdeeltjes op mekaar tot een bloem geplakt en in het midden een brad van de Xenos. Is dat niet geweldig...ik ben er weer helemaal blij mee en wie weet hebben jullie er ook iets aan....Fijne Zondag..Knuf Peet

10 opmerkingen:

  1. Super wat een goed idee! Misschien ga ik het ook eens proberen. Heb ergens nog een 1 persoonsfondue potje ( ooit gekregen) Misschien wel heel erg geschikt hier voor. Heb je gewone embossingpoeder gebruikt of speciale?
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb uteeh extra dik gebruikt, had dit ooit gekocht om te embossen maar vind die niet fijn en nu komt ook dit weer mooi van pas...knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi jij verzint toch elke keer weer iets anders, erg leuk idee en het ziet er prachtig uit!! Heb ook nog ergens in een hoek zo'n fonduepotje staan..............
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha Peet door de bocht hoor, wat een geweldig idee weer. En wat een mooi resultaat met die bloem. Als ik het goed heb verwarm je dus alleen de Utee embossingpoeder? Straks zijn overal de fonduesetjes uitverkocht haha. Ik heb er ook nog eentje staan. Weer een idee om in het komende jaar uit te proberen. Bedankt voor de tip.

    Nog een hele fijne freubelzondag gewenst ..

    Lieve groetjes, Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je trouwens ook mijn Pinterest gezet (ook de kerst ornament), deze ideeën moeten gewoon gedeeld worden.

    Groetjes, Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vraag me af of jij wel slaapt 's nachts terwijl al die ideetjes borrelen in je hoofd ;o)
    Super idee en oooh wat een leuk resultaat!
    Liefs,
    Nora
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi peet
    wat een geweldige bloem is het geworden,ik had dat filmpje gezien van tim holz en die liet het warm ergens uitlopen tot het was afgekoeld en brak het in stukjes weer in een potje om de volgende keer het weer te kunnen gebruiken!
    groetjes...corryb

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supergaaf deze bloem!!!
    Groetjes,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je weer geweldig gemaakt Peet!!!! Super creatief :-)
    groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige bloem Petra.
    Echt super lief.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties te leze, zowel positief als negatief...bedankt voor je bezoekje en wie weet..tot snel..Liefs Peet