vrijdag 11 oktober 2013

Hang Is Een Kurk In De Boom...

Gossie wat is dit leuk om te doen alleen jammer dat ik zelf geen wijn drink en dus niet zoveel kurken heb maar...ik heb er twee gevonden en daar ben ik mee aan de slag gegaan, Idee kwam ik tegen op You tube en ik heb al aan verschillende mensen gevraagd de kurken voor mij te bewaren,.....damn weer een verslaving er bij. Maar goed ...wat heb ik er mee gedaan...

Opgepimpt en er hangers van gemaakt, die ik straks als ik er een aantal heb gezellig in de kerstboom ga hangen.


Fotos maken ging niet makkelijk omdat de plaatjes schitterde maar de bedoeling zal wel duidelijk zijn neem ik aan. Ik heb de kurken eerst beplakt met een Vintage Plaatje van Marianne Design. Daarna boven en onder een soort van nep strass steentjes lint. ( zometeen iets meer uitleg hierover ) en wat bloemen..makkelijker kan het niet en het is me toch een leuk resultaat, naar mijn bescheiden mening dan he? Ik heb boven in de kurk een kettelstift ( gebruik je voor sieraden maken en te koop bij de xenos ) geprikt en hier een lint door heen gehaald zodat je de kurk op kunt hangen. Onder aan de kurk heb ik bij deze ook een kettelstift gedrukt en er een kraal aanbevestigd. Uiteraard kunt je er van alles aanhangen als je wilt.

Hier eentje zonder een kraal onder aan wat ook wel leuk is. De bloemen heb ik bij deze eerst met Distress Brushed Corduroy bewerkt, zo kwamen ze mooier overeen met de roosjes die ik boven op de kurk heb geplakt.

Hier in Venray is een nieuwe winkel gekomen Teddie of zoiets en daar kun je voor weinig leuke freubelspul halen, kwalitatief zal het allemaal niet perfect zijn maar deze matjes vind ik wel helemaal geweldig...

Het lijkt net of het strass steentjes zijn maar dat is het dus niet en je kunt het heel makkelijk knippen in reepjes zoals ik boven bij de kurken heb gedaan. Leuk he? Je kunt ze heel makkelijk op kleur brengen met Alcohol Inkt en zo heb je voor weinig heel veel mogelijkheden, heb er in ieder geval genoeg in geslagen :-).

Heel fijn weekend allemaal, lekker aan de freubel, ik ga morgen de nachtdiensten weer in en dan heb ik ook vijf dagen vrij waarvan er vast wel eentje is om aan de freubel te gaan. Bedankt voor jullie bezoekje en tot Blogs...Knuf Peet

11 opmerkingen:

  1. Gaaf! WAt heb je dit superleuk gemaakt Peet, je moet maar op het idee komen, ziet er echt heel gezellig uit.
    O...een nieuwe winkel in Venray, Teddy, moet ik toch eens gaan googlen want dat lijkt me wel wat!
    Fijn weekend, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar waar de schoenenreus heeft gezeten als ik me niet vergis, klein maar wel leuk

      Verwijderen
    2. O Bedankt, dan heb ik een idee waar ik moet zoeken want op google staat het niet of ik moet er naast gekeken hebben haha.
      liefs Hanny♥

      Verwijderen
  2. Weet jij zo waar de winkel zit? Ik kan het nl via Google niet zo snel vinden...
    Fijn weekend, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor het idee, weet ik eindelijk wat ik met de doos kurken moet doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk bedacht weer zeg, ziet er prachtig uit.
    Alleen, dat jij nog plek hebt voor alles wat je tegenkomt om mee te freubelen, nu straks weer een verzameling kurken erbij haha

    Groetjes en een fijn weekend,
    Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Petra wat een simpele basis en wat een groots effect!! Heel leuk om even tussendoor te maken, eerst maar eens naar iemand toe om kurken voor me te sparen, hihi. Zelf koop ik rode wijn in een vierkant pak met een tapje, dus is een beetje te groot om op te hangen, hih. Ik vind het gaaf dat je dit hebt gemaakt!
    groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk idee ik ga ze ook maar verzamelen.

    Groetjes thea en werk ze maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig wat een leuk idee en ziet er ook heel mooi uit.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties te leze, zowel positief als negatief...bedankt voor je bezoekje en wie weet..tot snel..Liefs Peet