woensdag 21 maart 2012

Vintage Flowers

Ik ben ergens mee bezig ( en ja..ik hou jullie weer in spanning gnagna) en wilde wat bloemen er voor hebben, nu heb ik alleen papieren bloemen maar dat stond voor geen meter dus ben ik maar even aan de slag gegaan en heb zelf wat bloemen gemaakt..
Ik heb drie verschillende soorten en maten kant gepakt ...
Ik heb een stuk van ongeveer 27 cm af geknipt, waarom 27 cm..geen idee ik heb maar zo wat geknipt en ineens schoot het me te binnen dat sommige misschien wel willen weten hoelang het stuk is vandaar dat ik het snel heb opgemeten :-). Aan de onderkant heb ik zigzagend een stuk garen doorheen gehaald...
Komt het er aan het eind zo uit te zien en door de twee uit einden van het garen aan elkaar te knopen onstaat er een bloem...
Een beetje in model brengen en uiteindelijk is dit de bloem geworden. In het midden kun je een leuke knoop of brad doen maar aangezien ik nog twee verschillende bloemen had gemaakt heb ik dit gedaan...
Een klein bloempje erboven op en in het midden een brad van de Xenos en je hebt een leuke bloem.
Bij deze bloemen heb ik eerst het kant in de thee laten trekken en zo kreeg ik de mooie creme kleurige kleur. Mike vroeg me heel verbaasd....is thee niet om op te drinken? Opzich kijken ze hier niet heel erg vreemd meer op als er iets " vreemds " in de keuken staat...zal wel weer een probeersel van mams zijn. Ik heb van alle maten een paar bloemen gemaakt en zo kun je verschillende soorten bloemen maken, brad in het midden en voila..klaar is de bloem. Ook een leuk werkje voor bij de tv...:-)
Dit is wel een probeerseltje :-)...Rob had zich in zijn vinger gesneden en moest in ut verband en nu hadden we verband over. Aangezien we dit niet kunnen bewaren ivm steriel enzo moest ik het maar gebruiken...tja heel vervelend ( not). Ik heb het rolletje verband ook even blij gemaakt met een theebad en goed laten drogen. Vervolgens heb ik de onderkant van het verband iets omgeslagen en dit ook weer zigzagend geregen met een stuk garen. Beide uiteinden weer aan mekaar geknoopt en dit was het resultaat....
Wel grappig geworden niet? De uiteinde van de bloem heb ik nog wat bewerkt met Distress Stain Vintage Photo en in het midden heb ik een soort van bloemenkraal gedaan met een brad van de Xenos erin...leuk toch? Kids moeten vanmiddag weer naar de gym en dan duik ik maar weer is even de kringloop winkel in...kijken of er nog wat is want ik ben er al een tijdje niet meer geweest, zullen ze me gemist hebben? Knuf Peet

13 opmerkingen:

  1. Hoi petra, prachtige bleomen heb je weer gemaakt.
    groetjes Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Peet
    Ik was een paar dagen aan het "hotelbonnen" (nieuw werkwoord!) en we kwamen in Duitsland bij de Lidl terecht. Daar kocht ik 4 rolletjes Paaslint van ongeveer 4 cm. breed en zat net vanmorgen te denken dat ik daar wel bloemen van kan rijgen. Ik had geen idee hoe lang ik het lint moest afknippen. En....zie daar, freubelpeet heeft het al weer gedaan. Bedankt. Ik ga denk ik voor 25 cm. en nu snel aan de gang. Heb de helft van het lint afgemeten voor Daphne dus zij kan ook aan de gang.
    groetjes en ik ben benieuwd wat je gaat maken.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi peet wat heb je gave bloemen gemaakt en dat van in de thee doen was voor mij nieuw,ga het zeker ook eens doen want het is een prachtige kleur!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh ze zijn prachtig zeg, ga ik ook zeker proberen, helemaal leuk
    lieve groetjes
    angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel gaaf Peet:0)
    thanxxx voor de inspiratie!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gave bloemen Peet, erg leuk!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schattig.
    Leuk gedaan hoor en van die thee, dat wist ik nog niet. thx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie bloemen zeg!! Bedankt voor het idee!
    En die thee, ja, dat doe ik ook ;-)
    Nog wat meegenomen uit de kringloopwinkel?
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schitterende bloemen heb je weer gemaakt, erg leuk idee.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Natuurlijk gebruik je thee, what else?
    Roze of rode dingen gaan in de ecoline, of vinden ze dat ook gek?
    Mooi bloemen! Staat vast leuk op iets vintage-achtigs. Ben benieuwd wat je er mee gaat doen.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En en en?????? Hadden ze je gemist bij de Kringloop??
    Hi hi, ik denk het wel, aal was het alleen maar voor een nieuwe thee mok :-) (goed idee he?! Dat heb ik ook al eens gedaan. Wat dacht je van rode wijn, bessen sap, rode kool sap, of koffie??!!!!! Krijg je ook mooie kleurtjes van hoor.
    Ik ben benieuwd waarop je zit te broeden, maar we zien hget vast snel voorbij komen.
    Lieve groet, Daphne, ga nu ook bloemen maken, want mijn moeder heeft het lint vanmiddag meteen gebracht, helemaal leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig wat een schitterende bloemen! Dat ziet er erg mooi uit!
    groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dankjewel voor de tip

    het is een heel mooi resultaat van je kantlint
    een aanrader voor de vintage kaarten


    groeten

    Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties te leze, zowel positief als negatief...bedankt voor je bezoekje en wie weet..tot snel..Liefs Peet