maandag 27 augustus 2012

Simpel Kaartje..

En dan bedoel ik het eigenlijk qua aankleding. Ook zonder al die frutsels en fratsels kan een kaart mooi zijn. Valt mij op dat tegenwoordig een kaart pas echt in de smaak val ( niet bij iedereen uiteraard ) als er maar veel bloemen en andere smug op zit. Ik vind het ook mooi hoor maar soms is het me te..en dan ben ik toch benieuwd hoe een kaart in de vlop gepropt word. Ik heb nu een kaart gemaakt die naar mijn idee er uit springt door de stempelafdruk...
Eenvoudiger kan het bijna niet wel, alleen een paar plakparels en designpapier. Het papier is van Crate Paper en dan de Portrait Collection. De randen zijn bewerkt met Distress Brushed Corduroy.
Ik heb met een stempel van Inkadinkado een afdruk op aquarel papier gemaakt en ik heb Versamark Ink gebruikt. Vervolgens heb ik er Zwarte Embossingpoeder opgestrooid en verhit met de Heattool. Met de Paperdistresser van Tim Holtz heb ik de randen bewerkt en het geheel bewerkt met Distress Brushed Corduroy. Om de randen wat donkerder te krijgen heb ik die nogmaals met Distress Black Soot bewerkt. Met refills van Stampin Up heb ik de klokjes en de vlinders in gekleurd en op de klokjes heb ik een laag Glossy Accents gedaan voor toch een beetje extra. Simpel maar toch leuk vind ik zelf...Knuffies en bedankt weer voor jullie bezoekje..Peet

10 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer een prachtige kaart gemaakt Petra.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit soort kaarten vindt ik ook heel mooi, voor mij hoeft het niet altijd met bloemen en lintjes te zijn
    en geschikt voor zowel een man als vrouw
    gr.agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi, juist door de eenfout

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben het helemaal met je eens,
    soms zie je door de bomen het bos niet meer en hebben ze de kaart wel heel erg vol geplakt,
    het ligt ook aan je eigen stemming,
    er zijn van die dagen dan is het nooit genoeg en plak je er steeds meer op,
    maar ik heb ook van die momenten dan vind ik het al gauw te vol op een kaart,
    dit kaartje ziet er echt toppie uit misschien wel door de eenvoud, en heel erg mooie stempels,
    dit vraagt er ook niet om, om er meer op te plakken, het is echt goed zo,
    ja suuuuuuuuuper gedaan.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi peet
    je kaart ziet er geweldig mooi uit! en ja soms ga ik ook over de top met versieren:-)) maar verzenden dan sla ik de buitenkant van de kaart naar binnen toe met nopjesfolie er tussen en dat gaat wonderwel altijd goed,dus misschien een tip?
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een pracht van een kaartje..echt mooi met de blauw tinten.

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je blijft veranderen...... Je hebt gelijk, er hoeft niet altijd een grote hoeveelheid frutsels op. Deze kaart heeft dat ook helemaal niet nodig, hij is mooi van zichzelf.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, hier hou ik ook erg van hoor, niet teveel "gedoe", maar das op zijn tijd ook wel eens mooi.
    En ja, die kaarten versturen, dat vraag ik me ook wel eens af, ik denk altijd dat dat niet mooi over komt, maar misschien hebben onze mede bloggers daar meer ervaring mee?
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,

    Meestal doe ik er ook niet al te veel op, dan blijft het verzendbaar. Vind het bij een ander trouwens altijd beter gelukt als er veel op zit dan bij mij. Ik vind deze kaart ook weer super.

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties te leze, zowel positief als negatief...bedankt voor je bezoekje en wie weet..tot snel..Liefs Peet