dinsdag 20 maart 2012

De Aller Eerste HobbyHandig

Een paar jaar geleden kreeg ik van een oude buurvrouw vier boeken met hobbybladen erin, die had ik vluchtig doorgebladerd en gezellig op een plankje staan...alleen de kaft deed al redelijk oud aan...
In 1 zon boek zit 2 jaargangen van de HobbyHandig gebonden, dat had de vader van mijn ouide buurvrouw toen gedaan. Toevallig was ik er gisteren in het bladeren en zag dat ik gewoon de allereerste HobbyHandig  uit 1984 in huis heb..
Ik weet niet of het een beetje te lezen is maar hier staat dus Voor u ligt het eerst nummer van HobbyHandig, een doetijdschrift voor jong en oud. Geweldig toch weer he?
Erg leuk om te zien dat heel veel hobbys die in de loop ter tijd zijn verstoft toch weer terug komen, En als je ziet hoe eenvoudig maar toch leuk de kaartjes van toen waren dan vraag ik me soms wel af of al die toeters en bellen die we er nu allemaal op plakken wel nodig zijn. Ik zeg laat de 30 C maar komen dan kan ik heerlijk in de tuin de HobbyHandigs van toen doorbladeren ...Fijne Dinsdag allemaal...Knuf Peet

maandag 19 maart 2012

Ouderwets Naaikissie

Ik was al een tijd aan het kijken in de kringloopwinkel of ze daar geen oude naaikist hadden en ineens schoot het me vorige week in me hoofd...mams heeft er nog een. Dus ik mams gevraagd en ik was net op tijd want ze wilde hem net op marktplaats zetten ( dom doe je toch niet zoiets :-)..). Gisteren heb ik daar heerlijk friet gegeten en heb ik de naaikist mee naar huis genomen met een vreemd kijkende Rob naast me...Moet je daar nu weer mee??
Wit schilderen natuurlijk. Niet echt wit maar zon mooi Brocante kleur. Deze kist bestaat uit twee delen, het bovenste kan er af en dan hou je een soort van tafeltje over..helemaal leuk toch?
Mams zei nog...dan haal ik de prut die er in zit wel uit. Nou gelukkig heeft ze dat niet gedaan want er zitten leuke dingen in..
Knoopjes, garen, oude borduurpatronen...
Nog meer garen :-)
en dit vind ik zelf wel erg leuk...
Een oud naaiboekje, vind alleen de voorkant al helemaal leuk..
Das toch enig zo... Nog niet zo heel lang geleden had ik nog zoiets van..Moet je met die oude Meuk en nu...kan me niet Meukerig genoeg zijn. Nu heb ik mooi weer een nieuwe missie op de rommelmarkten en kringloopwinkels...op zoek naar oud naaigerei en....eerst ff op zoek naar een mooie kleur verf..Knuf Peet

zondag 18 maart 2012

Potje...

Wat een super leuke reacties hebben jullie gegeven op mijn vorige post zeg, erg leuk om te lezen en wat straks misschien nog leuker is ..om jullie creaties te zien dus aan de slag dames :-). Ik had nog wat kleine restjes van het kant en stof over en dat was toch zonde om weg te gooien dus heb ik er een potje mee versierd. Zoals jullie misschien wel weten gebruik ik regelmatig zeezout en dat had ik nog in zon duffe verpakking zitten...nu niet meer...
Ik had nog een klein jampotje ( heerlijk dat hamsteren hihi) en die heb ik een kleine face-lift gegeven voor mijn zeezout in te doen.
De zilveren " band " boven en onder aan het kant komen van mijn slippers af :-)...ja hamsters kunnen alles gebruiken, vorig jaar gingen mijn slippers kapot en ik dacht...dat band knip ik er maar is af...you never know.
Om de " buik " van het potje heb ik een stuk gehaakt kleedje geplakt, lag ook nog ergens in een doos te niksen dus die heb ik aan een reep geknipt en opgeplakt met mijn lijmpistool. Daarna heb ik van kant een soort van Rozet gemaakt en op de buik geplakt, wat veertjes en roosjes van het kruidvat. persoonlijk vind ik de veertjes iets aan de lange kant maar ik vind het ook weer zonde om ze te knippen dus...we wennen er wel aan.
Op de deksel heb ik een stukje stof geplakt en rondom weer het leuke bloementjes band ( daffie..geen idee waar die is gehaald want ik heb het van mijn mamsje ) en wat roosjes van de Kruidvat..Wens ik jullie een fijne zondag ..Knuf Peet

zaterdag 17 maart 2012

Jahoeeeee Hij Is Leeg....

Weten jullie het nog, vorige week had ik een leuk idee en hadden ze met zomaar mijn " afval " weggegooit? Nou, hij was vanmorgen leeg en heb hem meteen gearresteerd en bewerkt. Al nieuwsgierig wat.....
Het is....
Jawel het is een leeg en schoon kuipje van de boter en wat kun je daar toch mee doen behalve weggooien??
Ik heb hem met 3 lagen Gesso ( Xenos) bewerkt en er een op maat geknipte spons ingedaan. Waarom....
Om er een speldenkussen van te maken. Is dat niet een keileuk idee, ik vind hem weer goed bedacht van mezelf.
De spons heb ik bekleed met een stuk paarse stof met hele kleine witte bloementjes, die in het kuipje gedaan en dan begint het leuke werk...het versieren van het geheel. Ik heb rondom een stuk kant geplakt ( ooit voor een prikkie op de rommelmarkt gekocht) en  hierover heen paars fluweel lint. Aan de onderkant paars elastiek en onder dit elastiek zit een heel fijn lusjesrand, hierover heb ik een parelketting van de Xenos geplakt. net boven het lusjesrand. De pootjes zijn weer gemaakt van parelkralen.
Hier zie je wat een leuk stofje ik heb gebruikt. Ik heb de rand afgewerkt met een kapotte parelketting en aan de binnenkant lint met hele kleine paarse bloemen en groene strikjes. In het bloementje zit een heel klein wit kraaltje wat op een pareltje lijkt en zo komt alles een beetje tot zijn recht. Het toefje met bloemen zijn met bloemen van de Action gemaakt, ze waren geel en wit maar ik heb er wat Rich Razzleberry ( blijft mijn favoriete kleur om dit moment) op gespoten.
Leuk lint he met doe bloementjes? Van wat kralen heb ik twee headpins gemaakt ter decoratie. Ik vind hem zelf wel geinig geworden en ga nu is met mijn volgend projectje aan de slag...Fijne zaterdag..Knuf Peet

vrijdag 16 maart 2012

Organizer...

Of hoe zal ik het noemen? Ik heb van de week tussen de bedrijven door een map gemaakt waar in ik " iets " kan bewaren, ben er zelf nog niet helemaal uit wat maar...ik kan er alle kanten mee op :-)
Mike had van zijn verjaardagsgeld een grote doos Lego gekocht en die doos heb ik maar is even gearresteerd voor de basis van de map.
Op de rug van de map wil ik straks met chipboard letters nog zetten wat er in zit bv recepten of fotos maar aangezien ik nog niet weet wat ik er mee doe heb ik dit maar even blanco gelaten.
Het toefje met bloemen, ik heb twee skeletbladeren tot een hoorntje gevouwn ( links) en daar weer wat bloemen ingeplakt met wat blaadjes. De roosjes rechts kwamen van de Action en die heb ik rood gespoten. Op de roosjes zitten heel fijn glitter dus dat geeft een extra leuk effect vind ik zelf.
Binnenkant is nog wat kaaltjes maar zodra ik zeker weet wat voor bestemming deze map heeft zal er ongetwijfeld verandering in komen :-)....Ga ik jullie een heel fijn en zonnig weekend wensen, ik duik de tuin even in om wat snoeiwerk te verrichten....Knuf Peet

woensdag 14 maart 2012

So Thankful For You....

Ik heb me net weer is aan een kaartje gewaagd maar twilde toch niet zo als ik in de planning had..
De achtergrond heb ik gemaakt door een stuk scrappapier in de embossingfolder te doen en door de cb te halen, daarna lichtjes met Distress Black Soot er overgegaan en met de Paintdabber White heel lichtjes langs de randen. De vlinders ( thanks martien voor het stanzen :-) ...)heb ik eerst met Distress Stain Forest Moss gekleurd, vervolgens goed nat gespayt met Rich Razzleberry Glimmermist en er vervolgens wat Zeezout op gestrooit, goed laten drogen. De lijfjes van de vlinders zijn ( afval ) stukjes parelsnoer van de Xenos. Op de vleugels heb ik wat Glossy Accents gedaan, tis nog nat dus is het goed te zien op de foto. Aan de onderkant heb ik een reep ribbelkarton geplakt, wat kant aan de onderkant en aan de bovenkant een stuk sisaltouw..dacht een keer wat anders. Afgewerkt met roosjes, strikje en een klein sleutel hanger. De tekst is van de Falling Leaves van Stampin Up. En net toen ik dacht dat de kaart klaar was kreeg ik het idee om het ribbelkarton wat wit te verven ..heerlijk die spontane ideeen...Knuf en bedankt voor jullie bezoekje Peet

dinsdag 13 maart 2012

En Zo Is Mijn Tag Geworden....

Grappig dat sommige van jullie te tag " kaal" al leuk vonden maar persoonlijk vind ik hem nu mooier :-)

Ik vind die shabby chique stijl toch zo geweldig en ik heb me heerlijk kunnen uitleven. Het is alleen jammer dat de kleuren op de pc niet zo mooi over komen, hij ziet wat flets of dat komt door mijn beeldscherm..die is al jaren niet meer zoals het hoort.
Ik heb de stempel afdruk is diagonaal afgedrukt en de stanz ook diagonaal uitgestanst, wel een leuk effect niet? Het ovaal met het geschulpte randje ( stans van Nellie Snellen) heb ik na het uitstanzen nog een keer in een embossingmal gedaan en door de cb gehaald en daarna met de Paintdabber Gold het relief gekleurd. De stempels zijn van de Friends 24-7 stempelset van Stampin Up, die blijft zo mooi die set. Om de afdruk heb ik een parelsnoer van de Xenos vast gelijmt met Glossy Accents. Het Skeletblad viel wat weg tegenover de achtergrond en daarom heb ik de rand van het blad met Distress Crackle Paint Worn Lipstick bewerkt, nu komt die meer tot zijn recht. De roze " stampertjes " op het skelet blad heb ik gemaakt door een ijzerdraadje losjes om een sateprikker te draaien, vervolgens Glossy Accents  erop gedaan en de " stamper " door de Flower Soft gehaalt, het teveel er af geklopt en de rest goed aangedrukt. De Flowersoft heb ik op kleur gebracht door er wat Home made Glimmermist Rich Razzleberry op te spuiten, wat roeren en je hebt weer zo je bijpassende flowersoft.

De vlinder heb ik in 2d gemaakt, de onderkant heb ik op een stuk afval papier gestempelt die ik eerst wat met de Rich Razzleberry Glimmermist heb bespoten. Vervolgens heb ik dezelfde stempel nog een keer op mica afgedrukt en beide uitgeknipt. De micavlinder heb ik nog wat bewerkt met Alcohol Ink Stonewashed, moeilijk te zien op de foto maar het geeft een leuk effect. Om de rand van de mica vlinder heb ik wat Stickles gedaan.
Kijk..mijn slot, deze heb ik nog afgelakt met lak van de Action. De bloem heb ik gemaakt door een stuk verband te kleuren met Rich Razzleberry Glimmermist en op te rollen, bloemparel in het midden en het is weer een plaatje. Verder wat roosjes die allemaal een beetje bewerkt zijn met de Paintdabber Gold. Met de Martha Steward Bladpons heb ik wat bladeren uitgeponst en bewerkt met Distress Walnut Stain. Om da rand van de tag heb ik een heel dun lijntje gemaakt met Stickles om het geheel af te maken. Dat was een heel verhaal vandaag, hoop dat het duidelijk is en mocht je een reactie achterlaten dan zou ik het wel leuk / fijn vinden om te horen of jullie er wel op zitten te wachten op de tekst en uitleg hoe ik het allemaal gedaan heb...Knuf Peet

maandag 12 maart 2012

Ik Was Weer Eens Aan Het Spelen....

Allereerst wil ik iedereen bedanken die zo lief en spontaan hebben aangeboden om voor mij te stanzen, helemaal geweldig is dit. Was ik net weer even aan het " prutsen" en ben met een tag begonnen en omdat hij ws zo goed als vol beplakt word :-) wilde ik jullie eerst de " kale " tag laten zien...
Ik heb op een tag twee stukken verband geplakt en vervolgens heb ik de gehele tag beplakt met folietape..( lang leve de garage van Rob..) Ik heb ( witte) Gesso ( action ) vermengt met een drupje Distress Refill Worn Lipstick en de gehele tag mee ingeverft.Goed laten drogen en met een embossing tool ( bolletjes pen) ben ik " gleufjes " gaan maken daar waar het verband zit,  Niet heel netjes en volgens het patroon maar gewoon lekker nochalant. Vervolgens ben ik met Rub`n Buff lichtjes over de " nerfjes " gegaan. De randen heb ik met distress Black Soot gegaan en met een stempel van Elines Vintage Stempel set heb ik nog wat afdrukjes gemaakt op de " kale " plekken. Links onderin zie je als je goed kijkt wat kleine vlinders onder het tape zitten, die had k voor de gein er ook onder geplakt maar die zijn straks niet meer zichtbaar hihi. Ga ik nu de tag af maken en morgen zien jullie het resultaat....Knuf Peet

Wie owwwww Wie....

Heeft bovenstaande stanz en wil voor mij wat stanzen maken en dan het liefst uit karton ( afval verpakking van mixen of soepen). Ben met een creatie bezig en bedacht me ineens dat de bovenste stans perfect zou zijn maar ik heb de stans niet :-)...mens ken niet alles hebben toch? Dus mocht je in het bezit zijn en voor mij willen stanzen dan mag je me even mailen op peetjes-freubelsite@live.nl  Alvast bedankt...Knuf Peet

Ter Info

Ik heb al weer heel wat embellisments klaar liggen, dat is een ideaal klusje voor onder de koffie of tv kijken :-).
Ik kreeg de vraag wat dat "" groene spul " was...nou dat is Silly ( sillicone pasta ) en daarvan heb je nodig a ( groen) en b ( wit) en hiervan maak je twee gelijke bolletjes die je vervolgens goed met mekaar vermengt, dan druk je het wat plat en vervolgens druk je je object erin waar je een mal van hebben wil. Klik Hier voor mijn filmpje hierover,wie weet word het wat duidelijker, zien is soms makkelijker dan lezen. De silly is te koop bij Jane Creative , leuke webshop, snelle en goede service en...een ontzettend leuke eigenaresse :-)..ook niet geheel onbelangrijk.
De Rub` n buff die ik gebruik heb ik gekocht bij Hobbyshop Agnes ook een erg leuke shop en snelle service en ook een zeer leuke eigenaresse....ik zoek de shops hier ook op uit he...geintje. De mallen kun je overigens vullen met alle soorten klei maar ik gebruik graag Atista Soft omdat dit heel licht opdroogt en de embellisments ideaal zijn voor op kaarten, ze zijn absoluut niet zwaar. En de Do & Dry klei van Creall is iets zwaarder na opdroging en die gebruik ik meestal voor het oppimpen van dingen...Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zo niet dan gil maar....Knuf Peet

zondag 11 maart 2012

Mijn Embellisments

Gisteren hadden Daniel en ik een gezellig bak dagje, lekker een cake, stracciatellamouse , poffertjes en heel veel pannenkoeken gebakken. Niet goed voor de lijn maar wel lekker hihi en dan ren ik morgen gewoon een extra rondje. Tussen de bedrijven door ben ik weer wat wezen spelen met mijn mallen en Do & Dry Klei van Creall ( action). Ik heb ondertussen al heel wat mallen gemaakt....

Hier wat embellisments die net uit de mallen komen...


Een klein foto lijstje, een sleuteltje en wat bloemen. En nu het eind resultaat...
Ik heb deze embellisments eerst met de Paintdabber Gold geverft en na droging heb ik verschillende kleuren Rub`n Buff gebruikt. Dit kan ik leuk op mijn gepimpte dozen, flessen enz enz gebruiken. Ga ik nu eerst met ed kids kleuren en wie weet nog meer met klei spelen...Fijne Zondag Peet

vrijdag 9 maart 2012

Is Me Dat Nou Ff Wat...

Gisteren vertelde ik dat ik een " idee " had maar dat hij eerst leeg moest zijn, nou ik vanmorgen naar beneden en...hij was leeg maar.... hij zat ook in de container die aan de weg stond en geleegd werd...snappie da nou...iets weg gooien wat ik kon gebruiken?? Nu maar wachten tot de volgende leeg is en er op schrijven..Niet Weg gooien!!..Ga maar ff lekker met de hond wandelen en denken wat ik dan maar maken ga...Goed weekend allemaal...Knuf Peet

donderdag 8 maart 2012

Aanrader....

Ja dames..mijn freubelhoofd is echt leeg, nou ja ik heb wel een idee maar dan moet ik wachten tot " het " leeg is en als jullie tegen die tijd horen wat ik heb gebruikt zullen er heel wat hoofdjes schudden van....ojeetje hoe kom je dr op.. Nog ff geduld. Maar om jullie niet voor niets te laten komen heb ik een aanrader van een leuk filmpje over, naar mijn idee, mooie paperflowers...



Mocht je tijd en zin hebben kijk dan ook is naar haar andere filmpjes, ik zelf ben groot fan van haar maar oordeel zelf zou ik zeggen..
Knuf Peet

woensdag 7 maart 2012

Opgepimpt Flesje

Kennen jullie die flesjes met " huisparfum"  waar die stokjes in zitten..nou ik had zon een leeg flesje buiten voor de sier staan en iedere keer als ik hem zag dacht ik...Daar moet ik iets meer mee doen. Gisteren heb ik het flesje even goed schoongemaakt, zo jaren buiten staan is ook niet bevordelijk voor zijn ding en toen zag die er zo uit...
De houten dop is mooi verweerd vind ik. En toen ik hem onder handen heb genomen zag die er zou uit...

Ik heb om zijn " buikje" breed kant geplakt met geborduurde bloemen erop en aan de boven en onderkant van dit kant heb ik een oude ketting geplakt. Met de spelbinder Oval heb ik met de kleinste stans een ovaaltje uit afvalkarton gestanst en hier om heen eerst wit kant geplakt en daarna rood geschulpt kant. De medalion in het midden komt van de Xenos en hier langs heb ik ook een oude ketting geplakt en daarnaast weer een parelketting ook van de Xenos.
Een strikje boven de medallion om de uiteindes van de kettingen te verbergen en ook omdat ik het leuk vond staan hihi. Aan beide zijdes wat bloemen en aan de onderkant heb ik wat kralen op een witte kopspeld gedaan en zo een soort van Vintage Pin gecreeerd. Aan de bovenkant heb ik inplaats van de pins wat paarskleurige parels geplakt om zo de kleur terug te laten komen van wat er beneden zit.
Als pootjes heb ik parels gebruikt. Ik heb er voor het oog even sateprikkers ingedaan :-)..en nu moet nee wil ik er dus de huisparfum in doen en dan komen de juiste stokjes erbij. Ga ik nu maar is bedenken wat ik van de week weer is ga maken want mijn hoofd is een beetje leeg...Knuf Peet

dinsdag 6 maart 2012

Simpel Klein Kaartje

Jeetje...nog 4 volgers en ik heb er 300..waar komen ze toch allemaal vandaan :-)..ik vind het super leuk en mijn nieuwe volgers heet ik ook graag welkom en de andere trouwe volgers...leuk dat jullie er nog steeds zijn :-)
Ik heb van wat afval papier wat eigenlijk in de papier afvalbak kon toch nog een kaartje weten te maken...
Lijkt me wel leuk om aan een mooie bos bloemen of een grote doos chocolaatjes te hangen. De afdruk van het hartje in de bloem ( stempels van het kruidvat) heb ik bewerkt met Glossy Accents om zo toch nog wat diepte in de kaart te krijgen. Simpele en snelle kaart en...een snel berichtje wat ik ga zo ff shoppen met Daniel, die is vandaag vrij ivm het staken en ooooooow wat baalt Mike....hij moet wel gewoon naar school. Knuf Peet

maandag 5 maart 2012

Deur Hanger

Thanks Lady`s voor jullie reacties op de knopen, het lijkt veel werk maar ik maak er in een keer heel veel dat ik ze alleen nog maar in de juiste kleur hoef te kleuren. Zo blijf je bezig en aangezien we graag bezig blijven heb ik gisteren een deurhanger gemaakt...
Het patroon van de hanger heb ik uit de Creatief met Kaarten en heb ik eerst op een vel kopieer papier getekend, uitgeknipt en vervolgens op een stuk cornflakes verpakking over getekend. Mooi stevig karton en anders word het weg gegooit en nu heb ik er 2 keer wat aan...1x om de inhoud van de verpakking op te eten en de 2x om er mee te freubelen :-). Ik heb de hanger na het uitknippen beplakt met scrappapier ( naamloos papier) en de randen met Distress Ink Brushes Corduroy bewerkt. Vervolgens heb ik langs de rand eerst met de lijmpistool aan de achterkant kant bevestigt en daarna met Glossy Accents een parelsnoer ( xenos) voor wat extra afwerking.
Met de label stempel van Marianne design heb ik een stempelafdruk gemaakt ook op verpakkingskarton, uitgeknipt en ook bewerkt met Distress Brushed Corduroy. Een blauw ( jaja peetje en blauw..) lint erom gewikkeld en op de hanger bevestigd. met de stans van Olba heb ik uit een restje scrappapier verschillende maten bloemen gestanst, de randen weer bewerkt en met behulp van een splitpen een bloem gemaakt. Veder heb ik wat skeletbladeren gebruikt, wat roosjes, vlinders die ik gekleurd heb met Distress DStain Tumbled Glass en Vintage Photo. en...mijn home made buttons :-).
Ik heb hugs gemaakt met chipboard letters die ik eerst met Distress Crackle Paint Scattered Straw heb gekleurd, na droging ben ik er met Distress Ink Brushed Corduroy overgegaan om de crackles wat omhoog te laten komen en vervolgens ben ik er met Glossy Accents overgegaan voor wat extra. De randen van de letters heb ik met een dikke zwarte viltstift gekleurd om zo wat " schaduw effect " te krijgen. Onder de letters heb ik een stuk gaasverband ( lang leve de ehbo doos) en deze eerst met Homemade Glimmermist bespoten. Zo dat wat een heel verhaal niet en dat op de maandag morgen...ga ik jullie een fijne maandag wensen en ik dans even door het huis met mijn stofdoekkie...Knuf Peet

zondag 4 maart 2012

Home Made Buttons

Ik heb enorm veel knopen maar ik heb er eentje en das zo jammer dat ik daar niet meer van heb want ik vind het zon leuke knoop....Maar we zijn niet voor 1 gat gevangen en hebben zelf maar knopen gemaakt.
Ik heb met sillecone pasta ( Verkrijgbaar bij Jane ) een mal gemaakt van de oorspronkelijke knoop. Deze mal heb ik goed laten drogen ( 1 dag) en daarna met kleine bolletjes Do&Dry klei van Creall ( action) de mal gevuld, licht plat gedrukt en er uit gehaald. de teveel aan klei heb ik er met de schaar gewoon afgeknipt en de knoop in vorm gedrukt.
Na droging heb ik de knoopjes gekleurd met Distress Refill Wild Honey, weer goed laten drogen en ingesmeerd met Rub`n Buff Pattina dit heel iets laten drogen en daarna ben ik er met een baby billendoekje overgegaan en zo kregen de knopen de oude look. Not bad wel??? Knuf en een fijne zondag Peet

zaterdag 3 maart 2012

Van Koffiemelk Flesje Tot Olielampje...

Heel vreemd maar ik werd gisteren mooi uitgelachen toen ik de lege koffiemelk fles aan het schoonmaken was, ze zeiden nog net niet in koor...Owjee! Ik ben gek op alles waar maar een kaars in kan of elk soort van olielamp en toen ik de fles koffiemelk in de handen had had ik meteen zoiets van...Olie lampje!
Ik heb het papier van K&Company gebruikt en daar zitten bloemen op met hier en daar wat glitter, erg leuk. Met een borderpons heb ik uit zacht rose cardstock randen geponst en aan de boven en onder kant van het k&c papier geplakt. Wat cremekleurige kant geplakt en deze afgewerkt met een parelketting van de Xenos. Het plaatje komt van een label die je ooit kreeg bij de Hobby Handig.
Wat paarse en rose roosjes aan beide hoeken en kleine paperflowers met als kern een bruinkleurig plakpareltje. De witte vilten bloem aan de hals komt nu een beetje lomp over zo op de foto maar in real staat het erg leuk al zeg ik het zelf. Hier en daar nog wat geponste vlinders met in het midden een plakstass van de Action,
Vreemde foto maar dat past wel weer bij mij :-0... Fijne zaterdag..Knuf Peet

p.s de olie en het lontje moet ik nog halen maar ik was een beetje ongeduldig. Bij de Xenos kun je van die lonthouders met lontjes halen.

vrijdag 2 maart 2012

Uitleg Inkleuren Met Perfect Pearls

Na aanleiding van mijn kaartje van gisteren kreeg ik toch verschillende vragen hoe het nou in zijn werk gaat het inkleuren met Perfect Pearls,. Ik heb even het filmpje opgezocht waarvan ik het heb en wie weet is het zo wat duidelijker..


Succes en Goed Weekend Peet

donderdag 1 maart 2012

In Kleuren Met Perfect Pearls


Ik had nog wat potjes Perfect Pearls hier in de kast staan en die heb ik maar is tevoorschijn gehaald om Tilda mee in te kleuren. Ik zag op Youtube dat dat kon en tja dan moet Peetje dat ook weer ff testen en ...het word wel grappig maar het is niet mijn ding. Of ongeduldig als ik kan zijn moet eerst flink oefenen om de slag te pakken te krijgen daarbij komt dat ik maar drie kleuren heb en je dus niet veel kanten op kunt. Toch wilde ik jullie dit even laten zien en wie weet hebben jullie er wat aan  en proberen jullie dit ook uit,,,,ben benieuwd naar jullie ideeen en meningen.
Tilda van dichtbij, kun je goed zien dat het inkleuren nog al " vlekkerig " is en op zicht heeft dat ook wel wat maar persoonlijk vind ik het egale mooier ...Knuf Peet

woensdag 29 februari 2012

Welkom Bij Peetjes Freubel T.V.

Haha klinkt wel leuk he?
Hieronder dus het filmpje over het maken van leuke achtergrondjes met Glimmermist en Zeezout.



Veel kijkplezier en mochten er vragen hebben....let me know.
Knuf Peet

dinsdag 28 februari 2012

Kijk Nou Toch Is Wat Leuk....

De postbode kwam net langs en behalve de wel bekende rekeningen kwam hij ook een leuk versierde vlop voor Peetje  brengen en wel voor de Poezie Swap bij de nederlandse swappers en mijn Swapmaatje voor deze swap is Mieke. Kijk is wat een leuke gevulde vlop ik heb gekregen...
Leuke stansjes, roosjes, leuke hartjes en sterretjes van hout en heel mooi papier in vintage stijl, mijn ding :-).
Ze heeft een heel leuk klein soort van poeziealbumpje gemaakt met verschillende gedichtjes er in..


En dan schrijft ze ook nog dat ze er ( nog) niet zo goed in is..Nou meid ik vind hem helemaal leuk en hij staat bij de rest van de Swappers creaties te pronken. Jou vlop komt eind van de week naar je toe, ben druk bezig maar ik bedenk steeds weer iets dat ik dan toch weer leuker vind * bloos*...Knuf en dames als jullie tijd over heb doe gezellig mee met de Nederlandse Swappers...Peet

maandag 27 februari 2012

Word Aan Gewerkt

Zoals ik gisteren al vermelde wilde ik jullie graag uitleggen hoe ik de achtergrond van de gister geposte kaart heb gemaakt, ik was hier mee bezig maar het lijkt mij makkelijker als ik er ff een filmpje van maak...dus...ik ben er mee bezig dames nog ff geduld...Knuf Peet.

P.s Bedankt voor de leuke reactie op die kaart ( en andere freubels )